Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 17 oktober 2016

Spisvärme


Den tog mej verkligen i går kväll, stickningen.
Och i dag medan jag svängt ihop snöskottskalmar i arbetet har jag haft den i bakhuvudet hela tiden.
Eftersom det är ett evighetsprojekt tar det sin tid. Framstycket är klart och några varv till så är bakstycket också klart. Så får jag börja riva upp ärmarna och sticka dem på nytt, dessutom tror jag inte garnet räcker till men hoppas mera finns att fås.
Så mysigt att tända brasa i spisen och känna spisvärmen när man sitter och stickar varv på varv. Ett riktigt höstgöra. Så mysigt att jag fick ta mej själv i kragen för att Zeb skulle slippa på sin dagliga länk. Usch så ruggigt och småblåsigt det var.
Men nu är vi hemma igen och jag får återuppta handarbetet i ett par timmar. Måste komma sej i säng också när det är väckning 04.50 denna vecka. Gäsp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar