Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 28 oktober 2016

Skoltrött


Skoltrött är väl inte det rätta ordet.
Men alldeles för trött och uttråkad av helgens ämne Filmteori 2. Så jag är hemma!
Har stressat upp mej hela veckan på det tråkiga ämnet och hur de tänkte där , att vi skulle ha två helger med film, karaktärer, analyser och annat slött, som jag har svårt att få att gå ihop med just ämnet konst och framförallt kreativitet. Vi är en grupp som vill arbeta och skapa med våra händer och blir som en hop småungar så fort vi ska sitta stilla mer än en timme.
Jag har ännu inte varit borta från någon helg medan jag tycker många andra saknas titt som tätt. Så jag tog kontakt med skolan och meddelade att jag kommer vara borta två skolhelger i rad och undrade om jag nu stannar kvar på klassen. Men tydligen har jag alla möjligheter att komma igen ännu.
Efter det kände jag mej fjäderlätt och tänker nu ta tillvara min helg till fullo. Med fredagsbukett och smågodis, två målardukar och två dragkedjor.
Det blir en helg med tillverkning av allehanda slag istället för träsmak i röven. Sånt gillar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar