Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 10 oktober 2016

Ny tideräkning


För 8 år sen började en ny tideräkning för mamma och mej.
I kväll i denna skrivandets stund för just 8 år sen satt vi som hypnotiserade i Hartwall arenan och fattade knappt vad vi var med om.
Minns att jag frös och svettades om vartannat och visste att ingenting skulle bli sej likt igen.
När vi kom tillbaka till hotellrummet efter konserten och åt våra delikata kalla rispiroger som vi tidigare på dagen köpt från den exklusiva mataffären alepa om hörnet satt vi bara och suckade och ojade oss. Jag sov knappt nåt den natten och följande dag när vi satt och väntade på tåget hem var vi båda överens om att en ny tideräkning börjat.
Tågbiljetter och hotell har bokats också i kväll. Ingen konsert den här gången men väl en liten tripp till huvudstaden för mor och tvenne döttrar. Klämma bollar och dricka glögg vid Kappeli inför julen.
Fint att ha nåt så roligt att se fram emot.

2 kommentarer: