Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 26 oktober 2016

Se det snöar!


Nåja snöar och snöar. Det kom i alla fall några pyttesmå flingor.
Mer behövdes i alla fall inte förrän jag gick omkring och sjöng Hej mitt vinterland.
Nu är det bara så att julen inte går att bromsa mera. Den har blommat ut i varuhusen, den finns i min postlåda, i datorn ja överallt.
Från november tycker jag det är helt okej så än så länge blundar jag ganska hårt för den. Men kan man inte njuta av den kommande advents och jultiden redan i november tror jag det verkligen blir en tung månad.
Just myset, pysslandet och glöggandet ser jag fram emot. Blir som ett barn med tindrande ögon de sista två månaderna på året.
Så för mej gör det inget att det kommer snö, så lite mera tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar