Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 11 oktober 2016

I målarlyan


Det var ingen föreläsning i skolan i kväll utan i stället skulle det visas nån film.
Ganska snabbt beslöt jag att skippa det eftersom det är mycket intressantare att höra på en person som berättar om sin konstform. Dessutom ingen croqi på torsdag och höstlov veckan därpå så nu blir det långledigt.
Så jag hamnade i min målarlya i kväll fast jag svor efter vernissagen att det skulle ta länge före jag fattade penseln igen. Så här länge tog det förrän suget blev för stort.
Och plötsligt dyker lillebror upp som har jobbat övertid och mamma som jag är ska det vara kaffe och bulla åt sonen och en matlåda med hem. Stackarn ska väl inte behöva stå och laga mat efter klockan åtta heller. Själv får jag väl skrapa ihop resterna, men vad gör man inte för de sina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar