Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 9 oktober 2016

Kalas söndag


Det blev så att jag invigde de nya länkskorna först i morse, latheten och John Blund tog mej alldeles för tidigt i går.
Men det var en alldeles fabulös morgon att ta en länk på. Kallt i skuggan men där solen slapp fram värmde den ännu lite grann. När Zeb och jag kom ur skogen och fram till åkrarna stod tre rådjur och betade i godan ro. Morgonsolen lyste upp deras kroppar och det hade varit en fantastisk bild om man haft de rätta grejerna till hands. Nu får jag memorera den i huvudet i stället.
Det har varit barn och tonårskalas hos syster i dag.  Gammelfarmor tog jag med på kalas, hon är alltid redo fast hon påstår att hon inte är i vidare skick.
Tacksam över att hon orkar och vill med, och att vi får ha henne hos oss när jag samtidigt i dag fått lämna en blomma till en väninna vars mamma gått bort.
Ta hand om varann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar