Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 2 april 2017

Grå söndag


En riktigt grå och trist söndag.
Det är vått och kladdigt och jag är glad att jag for med doggen från morgon när det ännu var påfruset.
Känns mera som höst och jag ska just tända ljus och fixa till nån kvällssallad.  Annars har egentligen inte mycket hänt. Besök av ungdomarna och ett telefonsamtal har förgyllt dagen.
Jag kanske sätter igång nån sockstickning att hålla händerna på i kväll. Har påbörjat projekt sticka upp restgarn och har ett par klara. Får jag ihop till några sockpar går de sen till nån hjälpsändning har jag tänkt. Alltid värmen och gläder den nån stackare ut i världen fast jag inte är den mest slipade stickerskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar