Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 11 april 2017

Pyrovädri


Kvällen blev nåt helt annat än det var tänkt från början.
Jag hade planerat så fint med att hämta hundfoder, åka in till skolan och så handla mat efteråt. Det blev inget av det. Jag såg mej själv släpa på 12 kg torrfoder och matkassar i motvind och snöyra och dessutom ha en tid att passa och inte somna på artist talken och inget verkade särskilt lockande. Det var rent ut sagt avskräckande scener som utspelade sej i mitt huvud. Så jag gjorde kvällsmat och såg gubben åka med cykeln i paketbilen för nån slags korrigering av inställningar för den ultimata komforten i själva cyklandet. Har ni hört så tokigt? Jag har inte riktigt fattat grejen med det hela när jag själv slänger ena benet över ramen och trampar iväg. Nåja, var och en med sitt...
I min egen förnöjsamhet och stillhet slängde jag mej på soffan en stund för att vila ett par trötta fötter.
Kom i gång med "kontoret" med att tvätta fönstret och byta gardiner och dammtorkning. Har redan kunnat räkna ut att med den här farten blir det inte klart till påsk. Men med lite tur till nästa år.
Det här med att få hem nån mat till oss och hunden kvarstår dock. Och det måste ske före nästa år helt klart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar