Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 3 april 2017

Vårkänslor


Det är åtminstone en som brassar med vårkänslor i huset.
Vi två andra är ganska dämpade. Jag har varit trött i dag och gäspade mej fram till första kaffepausen, vårtrötthet eller sviter efter förkylningen. Den har för övrigt gubben tagit på sej nu.
Jag for för att hälsa på farmor i kväll, saknade henne efter ett par veckors frånvaro. I bland är det alldeles för mycket på gång och så vill man ju inte dra nån smitta på henne i onödan heller. Hon var glad att se mej i alla fall och vi hann ventilera en hel del före jag for därifrån. Satt tills klockan blev så mycket att hemsjukvården skulle dyka upp.
I morgon kör jag kortare arbetsdag då det är läkare x 2 som gäller under eftermiddagen och i bästa fall hinner jag till skolan som avslutning på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar