Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 22 april 2017

Skulpteringshelg


Det har varit ett riktigt handarbete denna helg i ordets rätta bemärkelse.
Det känns av i fingrarna nu efteråt att de verkligen fått arbeta. Det blev ingen demolering utan vi fortsatte där vi slutade senast. Kände ju att det som redan var skulpterat var mycket kompakt och aningen motstånd fanns också i det, medan leran som ännu var i påsen och oanvänd var mycket mera formbar och mjuk.


Nu är då frågan vad som ska hända med huvudet. Många lämnade sitt kvar på skolan eftersom det smulas sönder när det torkar. Men jag skulle ha hem mitt oavsett vad som händer. Nu står det inplastat till jag vet vad jag gör. Nån form av avgjutning eller så har jag tankar på att skära upp huvudet och plocka bort trästommen som annars kommer att börja mögla. Sen forma ihop huvudet igen och kanske spraylacka. Allt i experiment syfte.
I detta nu händer inget. Som vanligt är jag väldigt tagen av skolhelgen och ganska mör nu. Fixade mat när jag kom hem och åt som en häst, det fanns liksom ingen botten. Satt efteråt och pöste tills jag makade mej till soffan och somnade som en stock. Ett vanligt mönster efter skoldagar. Nu far det typ en månad till nästa skolhelg och då blir det temperamålning. Ska sitta riktigt fint det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar