Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 9 april 2017

Påsk


Snart har vi påsken här.
Som i vanlig ordning pyntas det först och sen ser man om det finns krafter kvar till städning.
När Zeb och jag var till skogen i dag tänkte jag samla lite björkris att göra ett fågelbo av men så slog det mej att blåbärsris både duga gott och väl. Det är ju vårigt och lika spretigt och frågar jag mej själv skulle jag hellre vilja kläckas i blåbärsris. Så jag tog hem ett knippe och band ett litet bo.
Troligtvis blir det enda påskpyntet här. Blir fort illamående av för mycket krafs så för mej räcker det med lite vårfeelis. Nån blomknippe ska det väl till närmare helgen.


Vi ska i dag iväg och rösta men ännu är det ingen panik. Regnet öser ner och jag vet inte om det är det vi väntar på att ska lugna sej. Så vi söndagschillar vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar