Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 12 april 2017

Onsdag


I skrivandets stund är Zebs foderlåda fylld till bredden, och det samma kan man lugnt säga om kylskåpet. Det rådde en viss hysteri mellan mathyllorna redan i dag och på nåt vis var man i vägen överallt. Konstigt det där hur det upplevs som världens sista tider bara det blir till stor helg. Nu när långfredagens helighet slopats för konsumenthysterin. Hoppas bara alla har förstånd att handla nu före så affärerna gapar tomma på fredag. Det är min fasta åsikt i det hela.
Dessutom har jag hunnit blir påskfin i kalufsen och öronen har hittat fram igen.
Våren har tryckt på pausknappen med - 10 grader i morse och just nu faller lätta snöflingor. Allt medan jag tvättar undan vinterjackor och mössor i ren och skär protest. I slutändan lär det ska va jag själv som får frysa, för mot vädergudarna har vi ingen chans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar