Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 21 april 2017

Lång väntan


En lång väntan blev det med provtagningen.
Hungrig var jag redan när jag vaknade och magen knorrade upproriskt hela vägen in till stan. Jag tappades på flera rör blod och så skulle det drickas en vämjeligt söt vätska. Sen var det bara att sitta två timmar i väntrummet och se nöjd ut. Hungrig, frusen och trött blir man ju helt klart. Hade gärna sett att det funnits en bädd nånstans så jag kunnat vila från allt. Till sist tappades det lite till och så fick jag gå. Svaren får jag ringa om nästa vecka.


Hur gott smakar inte kaffet efter sånt! och en smörgås till.


Endast smulor kvar från den nöjdes tallrik.



In till försäkringsbolaget med kvitton på Zebs mediciner och det var lite oklart med ersättning så de skulle höra av sej. Ringde just därifrån och vi fick tillbaka mer än vad jag veckohandlade för så jag tyckte det gick helt skapligt. Så Zeb, du behöver inte alls se skyldig ut. Nu blir han ju 10 år i juni och försäkringen går ut så då är det färdigt med ersättningar. Men jag tackar vår lyckliga stjärna att vi var så klok och försäkrade honom som valp, vi visste ju inte då hur sjuk han skulle bli. Utan försäkring hade vi stått på bar backe i dag, nästan.
Nu ska skolväskan packas för ikväll ska lera knådas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar