Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 15 april 2017

Påsklördag


Jag hade redan tidigare lagt fram förslag om att vi kunde tillbringa påsklördagen i Vasa. Det är ju alltid trevligt att variera sina shoppingställen mellan varven.
Vi körde dit i ett väldigt dåligt före, värsta vintervädret vi kört i denna vinter faktiskt. Ibland kom det ner så mycket snö att vi inte såg bilar i mötande körfält eller ens var den framför oss liggande bilen fanns. Dimljus var ett måste och vi övervägde att köra åt sidan och invänta bättre väder. Tur att det inte var så hela vägen utan solen tittade fram mellan varven också.
Stenhaga blev första stoppet och sen in till centrum. Stadium outlet levererade och jag hittade nya länkskor och en huppari till suveränt pris. Murgröna från Plantagen och tröja för halva priset från Kappahl. Kick´s hade min favorithandkräm och lite andra smörjor. Jag var riktigt nöjd så långt.
Sen gick vi till stadshuset för att se utställningen som Yrkesskolan Novias fotostuderande hade. Det var deras examensutställning och redan när jag hörde om den la jag den bakom örat.
Lunchen bestod av oxgryta och örtfylld kycklingfile´ och på ett cafe´ drack vi kaffe med cheesecake till. Syndigt gott, men ibland måste man unna sej.
Hemvägen kördes i ett betydligt bättre före. I ett huj så har denna påsklördag gått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar