Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 9 augusti 2017

Årets första blåbärspaj


På eftermiddagen rådde det stiltje vad både lust och ide´er beträffar.
Så jag började med att sätta ena foten framför den andra och till sist var jag hemma hos mamma. Precis som om jag vetat att hon hade blåbärspaj i ugnen. Hur ljuvligt kan en blåbärspaj som ännu är ugnsvarm med glass smaka hemma hos en mamma. Årets första för min del dessutom. Mmm...
Har man sen tagit sej dit till fots får man så lov att ta sej hem på samma vis.
Bara för att hoppa i duschen och fortsätta med bil till gubbens fasters villa. Där var hela porukkan samlade i kväll för grillning, simning och fotboll för de hugade. Själv var jag mest för det här med att fylla magen.
Och nu är jag hemma medan gubben for vidare på mera fotboll. Han som finns inramad på tv bänken ligger i hela sin verklighet i min famn och breder ut sej. Vilken lycka att ha denna ludna varelse att gräva ner fingrarna i. Tacksam för var dag vi får vara tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar