Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 26 augusti 2017

Lördag i bilder


Efter en nio timmars skön nattsömn vaknade jag pigg och utvilad till en grå och regnig dag. Det gjorde mej ingenting eftersom jag hade tänkt spendera stor tid i köket.
Jag gjorde tre veckors salladen som har blivit en favorit av stora mått. Så blev det ett örtsalt av egna torkade örter och kryddor. Gäller att ta vara på odlingarna.


Eftersom jag sovit så länge tog det inte länge förrän det var lunchtid.
Det blev "biffar" av zucchini och potatis som stektes knapriga. Mmm...


Mätt i magen fortsatte jag med en skinkpaj och en hallonkaka.


Kaffe på det för att sen ta mej ut när det var uppehåll en stund.
Satte trettio stycken Allium lökar och kommer ens en halv upp till våren är det en seger. Och trädgården är höstgödslad.


Klippte till en rosbukett av minirosorna där ute. Njuter mera av dem inomhus nu än att bara gå förbi dem där ute. Efter det blev det soffläge för att vila uttrampade fötter med Sommar med Ernst -10 år i tv rutan.


En ljusslinga är uppsatt i växthuset så bara det börjar skymma ska jag gå och tända.


Här inne är vi redo och klara för lördagskväll.
Trevlig villaavslutning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar