Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 18 augusti 2017

Tänder ljus


I kväll brinner ljuset för Åbo och Barcelona.
För människor som fallit offer för våldet och grymheten som finns i den mänskliga varelsen. Sitter och hör rapporteringarna på tv:n och känner bara en enorm sorg och tomhet. Hur har det kunnat bli så här? Hur kan mänskligheten vara så grym? Frågorna är många och jag bävar för de yngre generationerna. Hur blir deras framtid?

Ska jag gå på nått roligare blir det fotbollsmatchen i kväll där pojkarnas lag tog hem segern och stiger en division till nästa säsong. Sen är det ju fredag och helg framför. Skönt efter en tung första arbetsvecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar