Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 12 augusti 2017

Lördag


Så i natt när jag kom hem från klassträffen möttes jag av fem lysande små lampor. Så välkomnande och fint. Och klassträffen var alldeles fenomenal. Vi var bara ett lite gäng men vi satt fem timmar runt bordet vid Pavis och pratade och skrattade. Alla hade olika minnen från högstadietiden och på nåt vis kändes det inte som om trettio år hade gått. Vi kände igen varann och det var precis som om vi tog vid där vi slutade. Vår lärare hade vi också med en bra stund av kvällen och det uppskattades. I dag har messenger gått varm mellan oss "elever".


Hallonen mognar och är så goda. Tills i morgon har jag gjort glass med hallon och blåbär. Inget går upp mot hemmagjord glass.
Det har också blivit fotboll i dag. Vi har suttit på läktare i Yxpila  och sett Esse ta hem segern. Första matchen jag ser denna sommar trots att båda pojkarna spelar och jag nästan skäms. Men jag hejade och vrålade desto mera i dag så t.o.m gubben fick dämpa mej och jag fick ursäkta och förklara min iver för min bänkgranne.


Och nu har vi tagit lördagskväll här i huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar