Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 10 augusti 2017

Fylla förråden och en susning om jul...


Det blev rusning från morgon när vi hade grävare runt huset strax efter sju.
Nu ska fibern in i huset och i dag har den blivit nergrävd. Fortsättning följer in i huset i morgon.


Jag har samlat in grönt mellan regn och åskskurar i dag. Satt Basilika, Oregano, Timjan och Rosmarin att lufttorka. Persilja har jag frusit ner och bönor förvällda innan de hamnat i frysen. Roligt att fylla förråden inför vintern.


Jag som sett så fram emot sista avsnittet av Sommar med Ernst. Och så sänds det inte. På grund av sport. Alltså.
Det kom en harang av välvalda ord sen fick jag ta djupa andetag för att få blodtrycket att sjunka och så försöka samla ihop bitarna av mej som spridits över golvet.
Så tänkte jag som så, att kan inte Ernst visas i tv rutan så får han banne mej komma hem till mej i stället. Så barfota satte jag mej vid symaskinen och sydde mej en välit välit fin julgardinskappa. Den kommer sitta som ett smäck i köket där i december. Bara en enkel sak för som ni alla vet så i det enkla bor det vackra. Så här jag jag nu suttit nån timme och känt in rummet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar