Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 27 augusti 2017

Sista söndagen i augusti


Tänka sej att nästa söndag är vi i full gång med september månad redan. Det går fort nu.
Det känns nog som utelivet inte längre blir vad det varit. Blöta sittdynor plockade jag in i dag, tyckte det var onödigt för dem att ligga ute i regnet mera. Nu gäller det bara att få dem upptorkade och förvarade till nästa säsong. I stället tror jag det blir att söka fram mössor och handskar för det är riktigt kyligt på våra promenader nu.
Det var nån som sa att det skulle bli en varm och vacker höst när sommaren blev som den blev, men inte tycker jag det verkar så. Borde lära sej att inte ha några förväntningar alls.Vi har ju knappt haft luftvärme detta år.
Nu är det bara att slänga in nån vedklabb med jämna mellanrum i pannan för att hålla värmen.
Helgen har gått men den har varit riktigt angenäm och känslan av att den varit lång kan tyckas om jag jämför med förra helgen då jag inte alls hann med.
Det som är kvar av kvällen ska jag ägna åt en tekning som ska bli en gåva senare i veckan.
Ha det gott mina läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar