Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 16 augusti 2017

Nytt


Jag har hittat nåt nytt och så roligt.
Procreate. Jag blev varse om tekniken en skolhelg när vi hade Karstein Volle som lärare. Han gör serieteckningar och olika beställningar bland annat Kyrkpressen har han illustrerat texter till. Han visade lite hur han arbetar och jag som fastnar för det mesta berättade åt gubben när jag kom hem.
Det blev dags för oss att skaffa ny läsplatta och gubben köpte det som skulle gå att ladda ner appen procreate på. Senare beställde vi efter apple pencil. En penna som man väljer olika penslar och pennor med, storlek, mjukhet, tekniker och färger. Så är det bara att klicka fram det man vill arbeta med och sätta igång. Supersvårt att börja med och jag höll mej först till streckade gubbar som boknörden här uppe.


I går kväll hittade jag fram till penslarna jag verkligen ville hitta och fick till en riktig "bitch" haha!
Så roligt att jag helst bara skulle sitta med detta nu om kvällarna. Här ser ni också pennan.
Allt går att spara, dela och skriva ut. Wow säger jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar