Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 1 augusti 2017

En bättre tisdag


Under vår Helsingfors tripp var det en självklarhet att jag skulle till Habitat.
Det var därifrån jag köpte taklampan till vardagsrummet som jag ännu är störtförälskad i och jag vet att man kan hitta fina grejer i den butiken. Nu var det en flyttrea på gång som gjorde att många hyllor gapade tomma. Ändå fick jag syn på korgen som står på golvet i bild. Visste att det var samma material och flätning som på den stora "tallriken" eller skål om man så vill som redan fanns här hemma, och jag vill ju gärna att det ska finnas nån röd tråd i vår inredning.
Så när det blev dags att ta en paus på hotellet tog jag en andra sväng till butiken för att hämta den. Den är ju ingen liten sak som man svänger runt med på Helsingfors gator precis. Och nu står den där och passar in på ett alldeles ypperligt sätt.
I dag hade jag träff med min allra bästa studiekompis på ett kafe´ inne i stan. Att ha ett helt sommarlov utan att ses finns inte i vår värld så det blev en träff mitt i ledigheten för mellanrapport och aha upplevelser om vad man kan göra med tomma wc pappersrullar och vinflaskor. Det är ju trots allt två väldigt kreativa människor som möttes ska ni veta. Det mötet gjorde att det helt klart blev en bättre tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar