Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 14 augusti 2017

Blåbärspojken


Där satt den, första arbetsdagen.
Strömmen for ur maskinen före mej och det tog jag ändå som ett positivt tecken.
Att träffa arbetskamraterna var förstås höjdpunkten och få höra hur deras sommar varit.
Väl hemma hade jag behövt massage, nya fötter och en ny höftkula. Men det gick tack om och lov över. Början är värst.


Det blev klippning av gräsmattan som växer så det knakar och fast den blir ansad en gång i veckan är den som en hö äng varje gång. Och så hittade jag mej fyr om fot rensandes ogräs i en ivrighetsnivå högre. Typiskt mej när jag kommit i arbete. Under ledigheten kommer jag inte till skott.


Och Zeb slapp till skogen i kväll för att plocka sina alldeles egna blåbär som han tycker så mycket om. Min alldeles egna blåbärspojke <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar