Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 8 augusti 2017

Känsla av rikedom


Man är väl aldrig så rik som när man får frysa ner godsaker inför vintern.
Jag har köpt mej till ett ämbar plockade och rensade blåbär av min granne och svägerska och enklare än så blir det knappast. Hon trivs i skogen och gillar att plocka bär och jag trivs väl också i skogen men är rädd för allt som slingrar och hoppar och har ingen som helst tålamod för bärplockning. All min energi går åt till att vara rädd så det här var en mycket bra lösning.


Så har jag gjort mej en sallad som lär ska stå tre veckor i kylskåp med en lag på äppelcidervinäger, oljor och kryddor. Efter tre veckor lär det nog inte finnas nåt kvar av salladen eftersom jag provsmakat lite och den verkade riktigt god.
Så lite huslig av mej har jag allt varit i dag, tillika som jag varit hantlangare åt gubben som fixar med takrännorna och fått mej klippt har jag också.
Nu önskar jag inget annat än en skål med yoghurt, blåbär och honung och en skön läsestund i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar