Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 3 februari 2018

Bara lördag ännu


Så vaknar man till en lördag och får konstatera att ännu är det inte söndag fast vi fått ha två sovmornar. Hur skönt är inte det !
Drog mej länge och väl, det var ju ingen brådska ut eftersom temperaturen visade -19 grader. Läste flera tidningar och sörplade kaffe.
Tillräckligt med kaffe och jag kunde ta itu med det jag tänkt på en hel vecka nu. Att klippa Zebs klor. De har varit sylvassa den senaste tiden och eftersom han använder sina tassar flitigt när han vill ha uppmärksamhet har vi fått oss ett och annat klös. Så på med munkavle och fram med tången. Han vet vad som gäller och gör inget motstånd men utan munkavle är jag rädd att jag kunde få mej ett hugg eller två av rädsla. Han ligger så stilla och knappt att han andas. På ett litet huj är det över och vi är båda lättade, han får sitt belöningsgodis och jag sopar upp naglarna.
Satte risgryn att svälla lagom för att kokas till middag. Hade beställt en mjölkliter med Gårds smak i gårdagens leverans som jag tänkt till en kastrull med risgrynsgröt. Kokade jordgubbssoppa till och det blev så gott att två portioner slank ner av bara farten.
Mätt i magen var jag redo att ta tag i nästa projekt, att sy sovrumsgardiner.


Gick som smort kan jag meddela. 10 euro och ett par timmar vi symaskinen så var de klara. Sånt gillar jag.
Och visst måste jag ut en runda också i dag även om det kändes rejält kallt i ansiktet. Men det är ju så vackert med all snö och solen som visar sej. Så härligt att sen komma in, göra sej en varm chokladkopp och bara njuta.
I kväll blir det den nyaste filmen av Beck, Den tunna isen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar