Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 18 februari 2018

Morfar-skomakaren


Min morfar har varit skomakare i tiderna. Dock långt före min tid.
Men en sommar, i början av 90 talet fick han en förfrågan om att visa upp sina kunskaper  vid Fornstugan under Esse dagarna. Alla tillbehör hade han ju kvar.
Där och då tog jag ett foto av honom och det målade jag av i går kväll, samtidigt som jag kände en stor saknad efter honom. De kommer de där stunderna.
I dag har vi igen haft en fin dag och jag tänkte först att en hundpromenad får räcka men medan jag hade en gratäng i ugnen kunde jag inte hålla mej utan steg på skidorna.
Ett syskonbarn har blivit myndig och fått körkort i veckan och han firades i dag så dit var jag en sväng. Resten av familjen har suttit bänkad framför hockeyn. Själv slet jag mej från sista perioden och tog resten i bilen. Det var ändå inte så upplyftande.
Och det börjar vara den helgen det. Tiden går fort när man har roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar