Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 24 februari 2018

När huvudet far på en


Tänker att Zeb säkert var rätt glad att vi var hemma denna sibirmorgon eftersom han låg och kråmade sej i soffan medan "vi" tog guld på femttikilometern. -28 är inte att leka med för nån. I alla fall ligger han nu därute och vägra komma in trots att temperaturen igen sjunker.
Sängkvalstren gav jag en tuff match när jag slängde ut allt som gick att slänga i sängväg. Hoppas de ligger som döda flugor där ute nu.
Jag har vänner som har en energisk och bedårande katt. Den försökte jag avbilda på förmiddagen. Det har inte blivit så många kattmålningar när jag tänker efter. Min systerdotter har en inramad katt gjord med kolpennor tror jag. I alla fall var det riktigt roligt att göra Simson.
Men så började jag med nån form av skithusstädning och då for huvudet på mej helt enkelt. När man städar och allt ser lika eländigt ut ändå. Var så frustrerad att jag hämtade morakniven och började snickra på silikonfogar som gulnat och spruckit. Nå det blev ju verkligen inte bättre av det, men det skulle avreageras. Så jag sa till gubben att nu är saken den att här ska handlas kakel för nu ska en renovering till. Så kom det sej att vi nu har beställt kakel som kommer i slutet av nästa vecka och troligtvis blir det mycket mer förarbete än jag tänkt mej (jag skulle ju tryckt upp kaklen direkt på våttapeten men den ska bort och så följer troligtvis gipsskivan med i samma veva så. Men börjar vi på så kan vi ju inte lämna det på hälft heller. In ska ett nytt skåp under handfatet, en ny spegel och el dras till taket för lampa. Nu har vi bara ett lysrör i spegelskåpet som gör att man verkligen inte ser vad man håller på med i spegeln.
Så äntligen! säger jag och klappar mej själv på axeln. När det ändå ska skitas så kan man ju faktiskt göra det med stil tänker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar