Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 11 februari 2018

Fastlagssöndag


När vi nu en gång lever i fastlagstider tycker jag vi kan leva den fullt ut.
Jag köpte en bullalängd, skar den på mitten och fyllde med sylt och grädde. Mandel väljer jag helst om ni frågar mej, men nu hade jag inte förmånen att trycka i mej hela själv så då blev det sylt.
Denna blev i alla fall mycket uppskattad till eftermiddagskaffet i dag.
Sen dyker det dåliga samvetet upp och gjorde att jag fick trampa omkring i skidspåret en stund. Som sällskap hade jag Inge Glid men det var helt okej för mej. Han förstod åtminstone att hålla käft.
Och gårdagskvällens konsert med Mrs Bighill singers i kyrkan var makalöst bra. Vilka sångare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar