Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 26 februari 2018

Ny vecka


Ja, så var vi igång med ny vecka.
Sportlov är det också i nejden och det märks på arbetet, alla med skolbarn är lediga. Själv får jag vänta till april. Men det som inte är förbrukat finns kvar så att säga.
Och med sportlov så betyder det att måndagsjumppan uteblev. Istället har mamma och jag besökt farmor så det blev en bra kväll hur som haver.
I går kväll satt jag och målade lite björkar i vårvinterskrud. Men jag överarbetade och fick inte till den lätthet jag tänkt mej från början. Får väl ta i med nya friska tag nån dag. Kanske. Har så lätt att tröttna när det inte blir som jag vill och jag tar mej snabbt över till nåt helt annat motiv.
Knappast en bra egenskap för en konstutövare men vad gör man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar