Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 29 december 2013

Årets sista


Årets sista akvarell gjordes idag och vem hade nu trott att det skulle bli en Volvo årsmodell -47?
Inte jag i alla fall om nån hade frågat men akvarellen är ett beställningsarbete så därav.

Annars tycker jag dagarna flyter på i ett lagom töcken och ludd. Får riktigt tänka till mellan varven vad vi har för dag egentligen. Men det är rätt skönt må jag säga.
Vi är ute i både snålblåst och regn, allt för att få nåt uppiggande. Tror bestämt att alla borde få extra av D vitaminer nu men här i huset är det bara jag som får i mej extra stronga D vitaminer.
Men det har i alla fall tagit hela familjen det här motionerandet och jag gjorde stora ögon när Lilleman drog på sej träningskläderna för en löprunda i går.

En kul sak som jag också gjort i dag är att jag fixat servettringar till nyårsfesten. Har man lite dittan och dattan i sina förråd så får man till det mesta.


Ni förstår att ska man ha gäster från Amerikagatan så går det inte med vad som helst utan då ska det vara blingbling ;)
Pappersrullarna har jag fått från syavdelningen på jobbet. Först spraymålade jag mej silverspray och lät det torka. Så tog jag decopagelack och strök på yttre sidan och rullade dem sen i glitter. Lät dem igen torka och strök ett lager decopagelack över glittret så att det hålls fast. För vem vill nu ha så mycket extra glitter i maten.
Lite blingbling behövs allt till nyår och skulle det nu vara så att man misslyckas med maten så gör en fin dukning sitt också för att gästerna ska vara nöjda.
Nu blir det netflix, det om nåt har räddat oss från det dystra julvädret. Vi har sett filmer så gott som varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar