Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 10 december 2013

Må bra


Te och smörgås smakar gudomligt när man kommer hem efter ett gympass.
I dag tog vi i riktigt rejält, kanske för att vi tänkte ta en liten julpaus för att äta upp oss igen. Det är ju den tiden på året. Men det här med gym alltså, visst är det bra och så mår man så bra efteråt.
I går spenderade jag och mamma kvällen med två gammelmostrar ( till mej) och vi hade riktigt roligt.
Mycket humor och spexande kan man förvänta sej i deras sällskap och jag har stått och småflinat för mej själv i dag när jag tänkt på alla dråpligheter. Det blir inte så ofta vi träffas men det brukar väl bli ett par gånger i året och särskilt i juletider går tankarna till äldre släktingar. Så har du nån som det är länge sen du besökt så gör det, för det är väl spenderad tid och man gläds och gläder tillsammans.

Och julstressen lyser fortfarande med sin frånvaro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar