Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 6 december 2013

Med ljus och lykta


I dag har här bakats pepparkakor och saffransbullar i färgglada formar.
Så skönt att vakna till en ledig fredag och veta att hela familjen är samlad. Lillebror är hemma på sin nästsista permission i hela fyra dagar så han har riktigt långledigt.
De sista timmarna har jag sökt uteljusen med ljus och lykta. De finns inte där de funnits i alla år och jag har rotat genom hela huset. Två gånger upp på vinden, flera gånger ut i förrådet och garaget fast jag nog vet att där är de inte. Sökt i sädesboden, alla skrubbar, hyllor, lådor...
Det är sånt man kan få fel i huvudet av.
Just nu känns all möda vi la på att få hem ett par granar i dag förgäves. Där står de nu i mörkret. Men vi hade roligt så länge det varade, det är alltid ett äventyr att hämta gran kan vi bara konstatera.
Trevlig självständighetsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar