Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 22 december 2013

En söndag med gäster


Ute häller regnet ner och kvällen är svartaste svart.
I datorn spelas Josh Grobans Silent Night, allt för att mota mörkret.
Men här inne har dagen varit ljus och glad. Hämtade min farmor hit till oss lagom till maten och kunde konstatera att hon inte varit hos oss sen förra julen. Men det blir lätt så när det är jag som mest besöker henne och varje dag kör om på väg till och från arbetet.
Efter maten fick hon vila sej tills min syster med familj kom på kaffe. Vi hade en riktigt bra eftermiddag med många glada skratt när farmor drog vitsar. Det kan också ske dråpligheter när hon inte ser men det mesta går att svänga till lustigheter som vi kan skratta tillsammans åt.
Lilla Marie satt och sjöng sånger i Patriks famn (troligtvis till hans stora förtjusning) och Zeb flyttade sej från person till person allt för att bli skrapad så mycket som möjligt bakom öronen.
Tillsammanstid som känns så viktig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar