Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 18 december 2013

Spritsar


En riktig nit har jag gjort i dag, nämligen spritsar.
Hälsade på hos kära mor i går och hon bjöd ut en kaksprits till mej. Ni vet såna som alla tanter förr i världen använde och gjorde fina småbröd till kaffesitsen. Jag gick ju igång direkt och såg mej själv som liten flicka vid mommos när hon gjorde fina spritskakor. Så klart jag ville ha mojängen och hela dagen har jag tänkt på de fina småbröden som skulle tillverkas i kväll.
Jag ska säga att det var det eländigaste jag gjort på länge och mojängen är dömd till ett liv på Ekorosk. Det är ju så att den här är en modernare variant i plast och när har plast nånsin varit bra, nej just det aldrig. Så nu har jag sölat ner hela köket och har troligtvis träningsvärk i armen i morgon av allt tryckande, för ut skulle ju kakskrällen. Men faktiskt ser de flesta riktigt hyfsade ut men smakar...ingenting. Bra tuggmotstånd har de också för trots allt slank det ner en och annan.

2 kommentarer:

  1. å ja som tänkt att ja sko få smaka på na gott - men du får no släng mojängen ti ekorosk - egentligen sko e a ve piilokamera i köke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå no ska tö få smaka döm, he ir ju dömte kakona vi ska leva på i jul ;)

      Radera