Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 11 december 2013

Bland jackor och skor


Ute är det plusgrader, halkföre och blåst.
Här inne sjunger Frank Sinatra och Bing Crosby vackra gamla jullåtar och jag njuter av att få tillbringa kvällen hemma.
Min förstfödde fyller 22 år i dag och han har bjudit på hamburgare och fransk potatis och på toppen av kaloriberget skyfflade vi in ett stort lass med glass. Är det födelsedag så är det!
Däremellan har jag hittat mej själv bland jackor och skor, massor av jackor och skor och ibland undrar jag hur många som bor i det här huset egentligen. Klädkrokarna i hjälpköket har varit så fulla av kläder att hyllorna håller på att komma ur väggen. Försökte så lätta på bördan och sortera upp lite och helt kallt åkte två jackor av mina rakt ner i sopsäcken.
Så nu är det rensat i det rummet men har istället blivit mera i andra garderober. Men det gäller att lura sej lite själv också och för en stund lyckas det faktiskt. Än så länge är jag nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar