Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 5 december 2013

Vinterns första looping


Akta er, det är halt!
Det fick jag erfara när jag skulle ut med doggen i kväll. Rätt som det var fick jag för mej att öva på den döende svan piruetten och gjorde en graciös looping men missa i den sista arrie`ren = att vara i luften och åka baklänges. Jo jag kan mina balettermer.
Den plötsliga landningen gick som en stöt i mej och hela vänstra sidan är nu mörbultad. Så om någon kände ett smärre skalv i Esse trakterna ca 18.30 berodde det antagligen inte på att isen sprängs i ån utan på att jag drattade i backen, rätt och slätt. Synd bara att inte nån från nationaloperans balettskola såg mina graciösa svanhopp innan jag kom ur kurs.
Som plåster på såren blir det kvalitetstv i kväll. Jul med Ernst och bara för den skull kunde jag dratta på ändan än gång till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar