Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 10 maj 2014

En regnig lördag i maj


Det blev en tidig tur till Petterssons trädgård för att inhandla diverse presenter inför morsdagen.
Eftersom jag skulle piffa i växthuset hade jag alla tentakler ute och tog en god stund på mej där. Ibland känns det som om jag går runt femtielva varv och ändå är beslutsångesten stor.
Vid kassan upptäckte jag ett finfint presentpapper som jag oade mej lite extra över och fick hem lite av. Visste genast att det fanns en ram hemma som skulle bli så snygg med lite presentpapper innanför glaset. Ibland måste man tänka utanför ramarna så att säga.


En gammal korg med glaskupa i hängdes på väggen. Där tänkte jag att jag sen kan ha en blomma eller varför inte en bukett snittblommor. Just nu finns kvistar av äppelträd där.
Lillebror har fixat med fönsterspröjsen i förrådet och det är noggrant arbete, man är inte träartesan för "assit".


Det är i det stora hela vad som skett under denna regniga och råkalla dag. Förutom det så motionerar jag, äter ett salladsblad och dricker detox te. Ja inte är det lätt inte.
Finland förlorade sin först match i hockey och det var inte särskilt upplyftande. I kväll har jag tänkt titta på eurovisionen och heja på Finland, lite på Sverige och i smyg hålla på Österrike. Tänk att vara så snygg som både man och kvinna, man blir ju lätt avundsjuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar