Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 29 maj 2014

En röd dag


Visst är det skönt med en röd dag mitt i veckan.
Eftersom det också är fredag i morgon fortsätter vi med ledigt veckan ut, varför avbryta nåt som är bra kan man ju fråga sej.
Lever ju i examenstider och min kusin har vi firat i dag som blev färdig artesan från slöjdskolan han också. Det finns många duktiga snickare i släkten.
Dagen har innehållit sol regn och blåst och nästan sköna vindar från morgonen. Har tvättat bort mössorna nu och hoppas verkligen att jag inte ska behöva ta fram dem nu på några månader, men med det här vädret ska man aldrig vara säker.
Blev extremt målarsugen mot kvällen och packade målargrejorna i korgen och gick till mitt uterum (tror det får heta så ) och gjorde en akvarell. Så roligt att arbeta med just akvarell när jag haft ett långt uppehåll nu och bara hållit mej till akrylen.
Nu måste Zeb få sin dagliga promenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar