Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 12 maj 2014

Vardag igen


Morsdag hade vi igår.
Blev en skön sovmorgon för alla och jag som hade suttit upp halva natten och sett Österrike vinna i Eurovisionen uppskattade att få sova ut. Morsdag är ju inte vad det en gång var när de små knytena kom med sina hemmagjorda kort och stickiga fågelholkar. I dag är det ordentliga karlakramar och där har jag allt jag behöver.
Men på fredagskvällen när jag trotsade kylan och gick ut till växthuset hade jag ett paket liggandes där. Gubben hade varit och köpt en fin klocka att ha där ute och det var verkligen en överraskning. Säkerligen så att jag inte ska glömma tiden utan veta när potatiskastrullen ska opp ;)
Men nu kör vi vardag igen med tidiga mornar och jag ska orka en hel arbetsvecka nu som jag faktiskt inte haft på flera veckor. Ojoj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar