Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 8 maj 2014

Grönt


Vilken livsvilja det finns i vissa frön.
På morgonen syntes ingenting och när jag kom hem från arbetet tänkte jag smälla av. Bara på några timmar hade vackra stora blad tittat fram. Blomman för dagen heter den, en rosa variant. Som liten minns jag att vi ofta hade blåblommande blomman för dagen men hittade bara rosa nu. Roligt när nånting lyckas.


Svartöga och Tagetes.
Går efter gamla traditioner och sånt som jag kommer ihåg från mina barndomssomrar.

Efter en otroligt rolig kväll är jag smått vissen i dag i stället. Tar min kaffekopp, en bok och ett måttband och beger mej ut i växthuset nu. Ska ta några mått därinne för framtida projekt.
Så där annars tycks det mesta stå still just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar