Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 17 maj 2014

Med pensel i hand


Har stått med penseln i hand så gott som hela dagen.
Började nio i morse och kom in halv sju i kväll. Men färgsprättor över hela mej och glasögon.
Men jag gjorde det. Målade växthuset, lister och sånt knaper som ingen annan än gubben skulle se.
Och som det har blåst. Inte ens min värdiga lekamen kändes stadig på stegen när vinden tog fart.
Det gick bra med färg som torkade snabbt men färgen som fönsterkarmarna är målad med har betydligt längre torktid. Det i sin tur betyder att ungefär hälften av lärkträdets barr är fastklistrat i det.
Nåja det blir en senare fråga hur vi löser det. Är det nån som undrar över färgen så är det enkel vanlig vit färg på hela huset nu.


Nu då? Nu är jag så trött att ögonen går i kors men ack så lycklig.
Pojkarna har hjälpt till med lite målning, fixat dörrhandtaget som sett sina bästa dar och en hylla har jag fått uppsatt. Dessutom har de också fixat maten. Gubben kör bonde i dag och har tillbringat all sin tid i traktorhytten.


Kärlek till de mina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar