Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 13 maj 2014

En trött och stilla dag


Naturen står på nåt vis stilla, stilla och väntar på värmen.
Jag tror också jag är i det stadiet. Jag vill ha värme nu så man kan vara ute och om möjligt få energi till att ta itu med saker och ting.
Sakta men säkert dyker nya spröjs upp på fönstren i växthuset och ger det en helt ny look. I kväll är det gubben som står för arbetet eftersom febern hittat till huset.
Själv tycker jag att jag mest jagar hundhår och undrar om det någonsin ska ta slut.
Fast jag är lite lamslagen är jag rätt nöjd ändå. Det är ju trots allt bäst när vardagen flyter på sakta men säkert.
Matade just min lever med en bullaskiva och leijonen vann äntligen sin första match så alla borde vara nöjda nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar