Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 16 maj 2014

När det stora huset lämnas åt sitt öde


Vet ni att jag hittat ett minus med att äga ett växthus.
Allt här inne i det "riktiga" huset lämnas åt sitt öde. Det kommer att bli så när oväntat eller också väntat besök kommer att det helt enkelt blir att styra dem i riktning mot det lilla huset.
I dag har införskaffats jordgubbsampel, tomater, paprikor och en vinranka. Vinrankan har jag drömt om men ett tag var jag osäker om jag alls skulle ha nån sån. Men blev övertygad att köpa en om jag nu en gång har ett växthus där den lämpar sej som bäst.
I morgon hoppas jag att det fina vädret som utlovats verkligen infinner sej för då ska här målas utsida. Färg och pensel ligger och bara väntar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar