Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 26 december 2015

Ätandet fortsätter


Det äts och det glöggas.
Ja så kan man sammanfatta julhelgen. Men det är rätt skönt faktiskt och snart kommer ett nytt år och då igen för hundrafemteelfte gången ska jag börja ett nytt liv, bli som en ny människa, bara äta salladsblad och... ja ungefär så. Men nu är det jul och vi frossar och mår.
Julbord var det igår hos svärföräldrarna och svägerskorna med sina familjer. Ett helt gäng som skulle utfodras men med gemensamma krafter blev det ett julbord utan dess like.
Och i dag hade vi rest ätar talko hos oss med mamma och Hasse så snart hittar jag i vårt kylskåp igen. På julafton var det så fullt att jag varken hittade eller kom ihåg morotslådan och så här i efterhand kan det tyckas som en katastrof eftersom jag brukar påstå att jag kunde överleva på endast morotslåda när julen nalkas. Nåja jag kan ana en normalisering där runt hörnet vad gäller matkoman och sånt. Vilket känns som en lättnad.
Så tog jag tag i målandet på nytt. Har haft en lång paus nu med utställning och allt och utan tillräckligt stora dukar har det varit stiltje ett bra tag. Önskade mej ett par dukar av gubben i julklapp och nu har jag fått den värsta klådan att släppa. Det är så roligt att kludda på!

2 kommentarer:

  1. Tusen tack för de jättegoda resterna å så fick ja bara va lata å njut / mamm å Hasse

    SvaraRadera