Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 6 december 2015

Självständighet


I dag får vi fira Finlands självständighetsdag.
Tacksamma tankar till de som gått före oss och stridit för landets frihet. En sak vi i dag tar alldeles för givet.
Den mest stillsamma dag har vi haft hos oss. Skönt att ha en söndag där inget särskilt står på programmet. Dessutom ska jag i arbete igen i morgon. Det känns riktigt bra för nu kan jag nog det här med att gå hemma.


Har bakat en riktigt god saffranskaka som vi firar dagen med.
Väntar nu på att få slänga mej i soffan och beundra glittret och överdådet på slottsbalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar