Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 25 december 2015

Julafton


Vilken fin julafton det blev.
Här väntade vi på att storebror skulle komma hem så att vi alla skulle kunna starta dagen tillsammans med en skogspromenad.


Underbart med ett så härligt vinterföre. I dag juldagen är marken grön...



Hemma igen bjöds det på varm choklad och mandelbullar med saffran.
Gubben och jag begav oss till gravgården för att tända ljus medan pojkarna förberedde julmaten.


Vi tittade på när julfreden ringdes in i Åbo medan bastun värmdes.
Efter julbastu och en brakmåltid föll vi alla in i nån slags koma och alla slocknade.
Som tur var vaknade jag fem minuter före Kalle Anka skulle börja.


Zeb började rätt tidigt nalla på sitt julpaket.


Vi gick över till svägerskans hus där julgubben kom.


Ett kuvert av nån...


Snällast av alla har gubben varit. Han tog hem det största paketet.


Efter kaffet for vi åter hem till vårt. Tände ljusen, värmde glöggen och öppnade våra paket som låg under granen. Vi hade fixat fototavlor av Zeb åt pojkarna som blev uppskattade. Det blir ett fint minne av honom sen.
En helt underbar julafton med vår lilla familj. Så tacksam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar