Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 27 december 2015

Miljöombyte


I dag var jag verkligen i behov av miljöombyte.
Efter morgonpromenaden som för övrigt var en riktig skön historia kom jag på att vi ska ut och äta och sätta sprätt på lite julklappspengar.
Eftersom min vilja är lag (hrm...) så gav vi oss iväg mot Kokkola. Hade en het önskan om Pedrinas men de behagade inte öppna förrän 16.00. Nu var klockan 12.00 och vi hungriga. Så det blev Rosso där gubben tog Lax med svampsås och jag Kyckling Saltimbocca. Gottgottigottgott.
Därefter snurrade vi runt lite här och där som en hel massa andra, folk var verkligen i farten. För julklappspengarna köpte vi oss en gjutjärnspanna, som jag har längtat och tänkt på en sån en lång tid, utan att aldrig kommit till skott. Men nu så finns en sån i vår ägo och jag är nöjd och kände mej som värsta kocken när jag rörde ihop lite kvällsmat.
Zeb fick en skön madrass att vila på. Tänkte att det skulle bli skönt för hans slitna höfter och rygg. Tror ni han ligger på den? Nejnej. Bara när han blir ombedd att göra det kan han tänka sej att provlägga sin lekamen på den men är strax uppe tillbaka. Tror jag har flest minuter på den hittills.
Nå med lite tur är det en vanesak och han kommer underfund med att den bara är till hans fördel.


På hemvägen svängde vi in till gubbens faster för att dricka kaffe och betrakta deras julträd.
Nu i kväll har vi åter en snygg fullmåne som jag tänker ta tillvara med en hundpromenad. Vi har gjort en sån Zeb och jag de senaste kvällarna. underbart skönt för oss båda.
Stammarna hängde jag upp ovanför röda soffan, tycker att de får stanna där tillsvidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar