Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 23 december 2015

Nu kan julen komma


Jag var uppe med tuppen i morse. Och nu är det förmiddag och jag är färdig med allt det tilltänkta.
Så mycket ledig tid att jag lekt med kameran.


Jag ska ännu ta ett varv in till byn. Glömde gravljusen i går så det ska jag ännu inhandla.
Lägga kött i marinad. Det blir Pulled Pork hos oss den här julen och endast lite färdiglagad skinka.
Varför krångla till det liksom tänkte jag utan vi gör sånt som vi alla gillar. Svin som svin.


Risgrynsgröt ska de få här i huset i dag. Och bastubad på det.


Ikväll blir det uppesittarkväll hemma hos mamma och Hasse. Dit kommer också syster med familj och det vankas mat, pyssel och samvaro.


Så julen, nu är jag redo att ta emot dej. Välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar