Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 23 juni 2016

Festlig torsdag


Vi skulle ha midsommarkaffe och jordgubbstårta på arbetet och syster fyller jämna år på midsommardagen.
Och jag hade turen att vara på köket den här veckan. Därför passade jag på att fira henne lite på samma gång. Plockade en liten bukett att pryda vårt bord.


Tantvarning på anslagstavlan så att det inte skulle undgå någon.


En flaska bubbel, spelande ljus och "pappersblåspipor" till alla vid bordet för att dra en fanfar eller annars visa sin musikalitet. Det behövs inte mycket till för att höja stämningen.


Och nu har vi tre dagars ledighet att gå lös på.
Vi har högtidligt ätit första gurkan från växthuset och jag har gjort glass till morgonkvällens fest hos vänner. Just nu gör det ingenting att regnet öser ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar