Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 11 juni 2016

Förenade hjärtan


Här har jag spenderat en stor del av dagen.
De utrymmen och den byggnad vi annars brukar hålla till i är nu upptagen av sommarkurser.
Så det blev den andra byggnaden den här helgen och här har vi också hållit till förut då grafiken har sina rum här. En super miljö för den kreativa konstnärssjälen.


Dagen skulle bestå av äggtempera, inte äggoljetempera som jag tror jag skrev om i går. Sätter man olja till tar det mycket längre att torka så vi använde äggtemperan. Det handlar om äggula, vatten och färgpigment, mycket enkelt.
Det svåra var uppgiften som skulle ha nån slags symbolik i sej. För det mesta blir jag väldigt ställd när det kommer till uppgifter och man inte har direkt fria händer.
Nå vi grundade våra målarskivor och började blanda färger hejvilt. Och ganska snabbt kom jag på en enkel bild med symbolik. Man behöver ju faktiskt inte krångla till det när inga vitsord delas ut. Det gäller bara att vara på plats och göra sin uppgift.


Från aulan. Hela skolan ligger mej så väldigt varmt om hjärtat. Det är trappor gångar rum och en massa små utrymmen. Jag är inte vidskeplig men att det skulle spöka här och en människa i svart cape och huva skulle setts förvånar mej inte. Det finns historia  i dessa väggar.


Så hade jag då till sist klar min målning. Unified hearts. Leonard Cohens symbol och som jag själv bär en silverring av. Förenade hjärtan i äggtempera. Trots enkelheten så har den nåt som tilltalar mej. Äggtempera gör att det finns en lyster i målningen som inte akrylen har och så är det väldigt billigt.
Väntar redan på morgondagen och saknar redan denna fantastiska skolmiljö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar